tirsdag 2. desember 2014

NORDISK VINNER-14!

For noen uker siden dro Helena og jeg til Oslo og Lillestrøm for å delta på årets Dogs4All. Det skulle være dobbel NKK-utstilling - Norsk Vinner ene dagen og Nordisk Vinner andre dagen. Vi hadde kun Iben med oss. Hadde overhodet ingen forventninger, det var jo påmeldt over 60 hunder så vi tok dette kun som en kosetur. Gledet oss til å ligge på hotell og treffe andre kjente.

Vi bodde på Blue Radisson som ligger rett ved Gardermoen. Da var det bare for oss å ta Flytoget ett stopp fredags morgenen, og så spaserte vi opp til selve hallen.

Det gikk sånn passe bra med Iben denne dagen. Hun fikk excellent, men havnet sist i sin klasse. Iben var som vanlig flink da :)




Disse flotte bildene er tatt av Mariann Elvethun. Tusen takk, Mariann! Det morsomme er at Mariann også tok bilder av Ibens foreldre, Curacuo og Fenrir, da de ble hhv BIR og BIM på NKK Trondheim, og det var flere år før vi ble kjent med hverandre :) 

Det var så godt å komme tilbake til hotellrommet og bare slappe av! Jeg duppet av et par timer. Vel, duppet og duppet - sov så tungt så merket ikke at Helena hadde tatt seg et bad og heller ikke at hun hadde snakket i tlf! Etterpå tok også jeg meg et lite bad i badekaret. På kvelden hadde vi avtale med tibbevenner om å komme til deres hotell og spise middag sammen. Vi var så heldig å bli både hentet og fraktet hjem - tusen takk til Nina Hivand! :) Det ble en fin kveld med mye latter :)

Neste dag tok vi det litt med ro. Møtetiden var kl 9, men vi visste at det var en rase før oss. Så vi tok en rolig morgen, og et litt senere tog. Vel fremme i hallen, sa jeg sånn på spøk til Helena (da vi passerte et sted hvor alle BIR-hundene kunne bli fotografert) at skal vi ikke fotografere Iben? Drømte ikke da om at det kunne bli virkelighet... Hadde et håp om at det måtte gå litt bedre enn dagen før iallefall.

Og det gjorde det så absolutt. I Ibens klasse var det 14 stk (tror jeg) og hun vant! I beste tispeklasse ble så hun og tre andre plukket ut. Da kjente jeg hjertet dunke kraftig. Så ble hun beste tispe og dermed NORDISK VINNER! Enda en tittel, men første vinnertittelen da. Ekstra stas det. I konkurransen med beste hannhund vant Iben, og ble BIR (Best i rasen). Hurra! Var såå glad da.

BIR Multi Ch Lyngtunets Helenas og BIM Multi Ch Sagalands B-August XII


INT NORD EST UVH NORDV-14 Lyngtunets Helenas

Formen min var forøvrig ikke bra, jeg slet med magen og etter dette gikk luften totalt ut av ballongen. Orket ikke raseparade, måtte bare finne meg et sted å sitte. Men likevel; for en dag! Fikk se Iben i gruppefinalen, men der røk hun ut. Men utrolig artig å se henne i ringen der, det var laget så fint til. Skikkelig show!

Her kan dere se showene. Vil dere se Iben, er hun i filmsnutten i midten, ca 1.36.55 ut i filmen :)

Helgen ble utrolig fin, og jeg gleder meg til neste utstillingstur. I februar skal vi stille Sofies avkom for første gang - det blir spennende! Takk til Helena for en koselig tur sammen, og takk til Frode som passet vofsene hjemme.

Ingen kommentarer: